Thursday 4 December 2014

Work Diary Perunding Hartanah



 
Bismillaahir rohmaanir rohiim..
 
Alhamdulillah... Segala Puji Bagi Allah.. Dengan izin-Nya tamat sudah sessi pengajian Cert of Estate Agency di INSPEN dengan berlangsungnya Majlis Konvokesyen ke 9 Institut Penilaian Negara.
 
  
Banyak kenangan manis bersama rakan seperjuangan.. mendalami ilmu hartanah sepanjang tempoh pengajian. Next step, graduan INSPEN mula mendaftarkan diri sebagai Probationary Estate Agent (PEA) dengan Lembaga Penilai, Pentaksir dan Ejen Hartanah Malaysia selama 2 tahun. Dalam tempoh ini, PEA dikehendaki menyiapkan log book work diary dalam masa yang telah ditetapkan.
 
Settle part log book, baru lah PEA layak untuk seat for the TEST OF PROFESSIONAL COMPETENCY IN ESTATE AGENCY PRACTICE. Lulus TPC baru lah boleh bergelar EJEN HARTANAH BERDAFTAR.
 
Kepada rakan2 perunding hartanah ataupun individu yang berminat untuk menceburi secara serius dalam bidang hartanah.. saya syorkan dan encouraged anda semua apply course ini.. banyak manfaat ilmunya dan ini adalah salah satu cabang untuk memiliki lesen EJEN HARTANAH BERDAFTAR.
 
Untuk keterangan lanjut tentang kursus ini.. anda boleh berhubung terus dengan INSTITUT PENILAIAN NEGARA (INSPEN) di Putrajaya.  
 
 



No comments:

Post a Comment